Chystáte sa do zahraničia a potrebujete sa poistiť, no nemáte čas ani chuť študovať všetky poistné podmienky? Nechajte si poradiť od poisťovacieho chatbota. Chatbot s vami komunikuje ako priateľ avšak v prípade, že potrebujete poradiť s vhodným výberom cestovného poistenia, zmení sa na poisťovacieho agenta. Cez chatovacie aplikácie vám ponúkne podla vašej destinácie na výber z balíkov cestovného poistenia. Stačí, ak mu zadáte všetky údaje potrebné na výpočet poistného a na stránku poisťovne vás presmeruje až vtedy, keď treba doplniť osobné údaje a poistenie zaplatiť. Po uzatvorení zmluvy vám následne chatbot pošle poistnú kartičku do chatovacej aplikácie, aby ste ju mali v prípade potreby vždy po ruke. Toto je len jeden z mnohých spôsobov využitia tejto technologickej novinky. chatBZdá sa vám to ako sience fiction? Nie, toto je realita a budúcnosť komunikácie. Budúcnosť, ktorá prináša úsporu, zefektívňuje komunikáciu a v neposlednom rade prináša väčší komfort a dostupnosť služby pre vášho klienta. Chatboty na Slovensku ešte len začínajú byť súčasťou nášho každodenného života. Je ale len otázkou času kedy sa stanu jej neoddeliteľnou súčasťou. Celosvetove štatistiky poukazujú na neustále rastúci trend v používaní chatovacich aplikácii. Keďže určite chcete, aby ste boli tam, kde trávia vaši zákazníci väčšinu času, chatbot je výborným riešením, ako sa k ním priblížiť. Čo to vlastne chatbot je? Je to inteligentná aplikácia schopná komunikovať s človekom formou chatu. Vie sa pripojiť na už existujúce interné alebo externé systémy - zistiť informáciu a podľa toho odpovedať zákazníkovi resp. uložiť získane relevantne marketingové informácie.

Prínosy pre užívateľov:

  • Všetko sa odohráva v rámci komunikačného kanálu, ktorý užívateľ preferuje a má v nom dôveru.
  • Môže komunikovať kedykoľvek sa mu to hodí - 24x7.
  • Rýchla reakcia bez čakania, automatizácia manuálnych činností – predvypĺňanie formulárov.
  • ChatBot je asistent stále na príjme, nereaguje iba, keď sa užívateľ pýta, ale kedykoľvek, keď je to nutné.

Prínosy pre užívateľov:

  • Všetko sa odohráva v rámci komunikačného kanálu, ktorý užívateľ preferuje a má v nom dôveru.
  • Môže komunikovať kedykoľvek sa mu to hodí - 24x7.
  • Rýchla reakcia bez čakania, automatizácia manuálnych činností – predvypĺňanie formulárov.
  • ChatBot je asistent stále na príjme, nereaguje iba, keď sa užívateľ pýta, ale kedykoľvek, keď je to nutné.

Prínosy pre prevádzkovateľa:

  • Ďalší komunikačný kanál pre multi-channel proces
  • Možnosť ponúkať služby a produkty v pravú chvíľu a preferovanou cestou užívateľa – využitie pre sales, marketing, customer care
  • Získavať jednoducho veľké množstvo marketingových dát – všetky konverzácie môžu byť ukladané a následne analyzované
  • Úspora nákladov na prevádzku zákazníckej podpory a automatizácia manuálnych činností

Príklady využitia:

  • Parkovací bot pomoc pri hľadaní voľných parkovacích miest a rezervácia resp. platba parkového
  • WienBot informačný Bot mesta Viedeň - poskytovanie informácii ohľadom parkovania, o kultúrnych a spoločenskách podujatiach, rezervácia vstupeniek, informácie o potrebných dokladoch napr. k nahláseniu trvalého pobytu
  • H&M chatbot položí niekoľko otázok ohľadom preferovaného štýlu obliekania, na základe čoho navrhne kombinácie produktov na mieru
  • SkyScanner poradca pri hľadaní najlacnejších leteniek a kombinovaní letov
  • KLM predaj leteniek, zákaznícka starostlivosť, informácie o letoch
  • Bank of America správa bankového účtu pre lepší „money habits“
  • Citibank - USA zákaznícka starostlivosť a technická podpora v rámci internet bankingu
  • Švédsko/Norsko – informácie o transakciách, zostatku

Samozrejme, toto je len zopár príkladov využitia chatbotov. Ak máte záujem o chatbota na iné účely, prípadne ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať ohľadom bezplatnej konzultácie.

 

Späť